شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

اتصال دو کامپیوتر به صورت بی سیم

همان طور که می دانید برای اتصال دو کامپیوتر با استفاده از کارت شبکه از کابل کراس استفاده می شود که سرعت بسیار خوبی را هم برای ما فراهم می آورد 

( 100mbps و جدیدا 1Gbps) البته این روش به خاطر محدودیت فاصله دو کامپیوتر از هم می تواند مشکلاتی را برای کاربران بوجود آورد. شبکه کردن دو کامپیوتر به صورت بی سیم به هم (ad hoc) می تواند تا حدی این مشکل را حل کند. در این مقاله نحوه اتصال به این روش را به صورت ساده شرح می دهیم .

برای ایجاد یک اتصال ad hoc در قسمت Network Connection از Control Panel و یا در System Tray (کنار ساعت) بر روی آیکن wireless دابل کلیک کنید.

سر برگ Wireless Networks را انتخاب کنید سپس بر روی دکمه Add کلیک کنید. در پنجره جدید برای شبکه خود نامی را انخاب کنید و تیک هر دو Check box را بزنید.

دو بار بر روی کلید OK کلیک کنید تاپنجره ها بسته شوند. اکنون شبکه ad hoc شما نصب شده است.
Network Connection را باز کنید سپس Wireless Networks را انتخاب کنید. بایستی در پنجره باز شده شبکه ad hoc را به عنوان computer to computer ببینید. ممکن است برای این کار refresh صفحه لازم باشد. در صورتیکه باز نتوانستید شبکه خودتان را ببینید باید شبکه خودتان را منحصر به ad hoc کنید بدین صورت که در سر برگ Wireless networks بر روی advance کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه سوم یعنی شبکه ad hoc را انتخاب کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد