شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

پاک کردن خودکار User Profile های قدیمی از طریق پالیسی

هنگامی که شما در ویندوز لاگ آن می کنید، برای شما یه فولدری با نام کاربری خودتان ایجاد می شود که حاوی اطلاعات شخصی شما است. این موضوع مشکلاتی از قبیل پر شدن فضای هارد و همچنین کند شدن فرایند لاگ آن کردن را ایجاد می کند.

برای حل این مشکل، در ویندوز ویستا به بعد، می توانید از یک گزینه ی کاربردی در Group Policy استفاده کنید که به کمک آن می توانید مشخص کنید اطلاعات User Profile بعد از یک مدت مشخص، اگر استفاده ای از آن نشد پاک شود.

هنگامی که شما در ویندوز لاگ آن می کنید، برای شما یه فولدری با نام کاربری خودتان ایجاد می شود که حاوی اطلاعات شخصی شما است. این اطلاعات به این دلیل ذخیره می شوند که هنگامی که سری بعد قصد لاگ آن کردن دارید، اطلاعات شخصی شما به راحتی در دسترسی قرار بگیرد. بنابراین اگر با یک اکانت حتی یک بار هم Logon کنید، اطلاعات شما برای همیشه ذخیره خواهد شد.

این موضوع مشکلاتی از قبیل پر شدن فضای هارد و همچنین کند شدن فرایند لاگ آن کردن را ایجاد می کند. برای حل این مشکل، در ویندوز ویستا به بعد، می توانید از یک گزینه ی کاربردی در Group Policy استفاده کنید که به کمک آن می توانید مشخص کنید اطلاعات User Profile بعد از یک مدت مشخص، اگر استفاده ای از آن نشد پاک شود.

به این صورت کاربرانی که همیشه از یک کامپیوتر استفاده می کنند، هیچ وقت دچار مشکل نخواهند شد و همیشه به فایل های خود دسترسی خواهند داشت. در صورتی که اگر کاربری با فاصله ی زمانی طولانی لاگ آن کند، بعد از مدتی اطلاعاتش پاک خواهد شد.

این گزینه انتخاب خوبی برای Terminal Server ها که برای مدت طولانی روشن هستند نیز خواهد بود. بدین صورت بعد از ریبوت شدن، اطلاعات اضافی از روی آن پاک خواهد شد.

برای فعال کردن این پالیسی، به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration \ Administrative Templates \ System \ User Profiles

و سپس گزینه ی Delete user profiles older than a specified number of days on system restart را فعال کنید. فراموش نکنید که پاک کردن اطلاعات، بعد از اولین ریبوت شدن سیستم هنگامی که زمان مشخص کرده به اتمام رسید، صورت میگیرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بهراد شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ب.ظ http://www.allaboutall.blogsky.com

سلام وبلاگ خوب و پرباری داری
راستی یه سر به وبلاگ من هم بزن
اگه خواستی تبادل لینک کنی بامن
خــــــوب
بگو خوب
منو با اسم
ALL AbouT All | کامپیوتر و App ها
لینک کن و بگو با هر اسمی که خواستی لینکت کنم

بهراد یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.allaboutall.blogsky.com

سلام
علل بالا بودن بازدید به پیج رنک بر میگرده
میلش کردم برات
برو بخون
خوب منو با اسم
ALL AbouT All | کامپیوتر و App ها
لینک کن
بعدش بگو با چه اسمی لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد