شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

به اشتراک گذاری فایل بین ویندوز xp و ویندوز 7

قبل از شروع کار بایستی مطمئن باشیم که دو سیستم با سیستم عاملهای مختلف در یک گروه کاری workgroup واقع شده اند.


http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp.png
به کنترل پنل کامپیوتری که دارای سیستم عامل ویندوز 7 است می رویم. سپس از مسیر شبکه و اینترنت بر روی گزینه زیر کلیک می کنیم
Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-1.png

http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-2-495x92.png

هم اکنون بر روی گزینه Change advanced sharing settings کلیک کنید
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-3-495x328.png

مطابق تصویرزیر می توانید در بخش تنظیمات شبکه و چاپگر گزینه های دلخواه را انتخاب کنید .
در قسمت انتهایی که مربوط به سرویس به اشتراک گذاری می باشد بایستی به اشتراک گذاری را روشن کنیم
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-4-494x471.png
اگر قصد دارید کاربران شبکه از دو سیستم عامل بتوانند به سیستم و فایلهای به اشتراک گذاشته شده شما دسترسی داشته باشند می توانید گزینه password protected sharing رو هم خاموش کنید .
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-5-495x173.png
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-6-495x166.png

Now go to Network in your Windows 7.
There you should see your Windows 7 and Windows XP machines .
http://www.trickyways.com/wp-content/uploads/2009/08/printer-file-sharing-between-windows-7-and-xp-7-495x382.png

نظرات 8 + ارسال نظر
My Askim پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 ب.ظ

tnx for all Content

علی یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

با سلام من بین ویندوزسرور2003و سون شبکه ایجاد کردم پوشه های را برایshare کردن گذاشتم پوشه های که در ویندوز سون هست در 2003 قابل رویت است ولی پوشه های که در2003 هست در ویندوزسون قابل دیدن نیست و از من رمز می خواهد هرچه رمزونام کاربری را می دهم خطا می دهد؟

رسول یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام و با عرض خسته نباشید خدمت شما
من یک گیم نت دارم اما وقتی از سیستم سرور که ویندوز اکس پی هست فایلی رو به اشتراک میگزارم و وقتی میخوام از اون فایلی که به اشتراک گذاشتم در سیستم های دیگه ام استفاده کنم (سیستم های دیگه ام سون نصب کردم ) فایل هایی رو که به اشتراک گذاشتم رو میشناسه اما با یه پیغام مواجه میشم که از من نام کاربری میخواد و رمز عبور عنوان پیغام هم این هستش لطفا کمکم کنید windows scurity
فایروال سیستم هم خاموش کردم اما بازم همین پیغام رو میده

ایت ...ا یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:58 ق.ظ

بسیار مطالب خبیاست اما اگ ه اموزشها با مثال انجام میشد خیلی بهتر میبود

مجتبی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام من میخاستم یک فایل رو تو شبکه به اشتراک بزارم، به طوریکه فقط خودم و اون شخص بتونن بهش دسترسی داشته باشن نه بقیه، چیکار میتونم بکنم ، ممنون میشم راهنماییم بکنید.

BEHZAD جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام
می بخشین:من دو کامپیوتر و با هم شبکه کردم توسط مودم
لب تاب با ویندوز 7 و با کامپیوترم که ویندوز xp داره
الان من می تونم فایلی که شیر کردم توسط لب تابم تو کامپیوتر دوم ببینم و تغیرات بدم
ولی فایل اشتراک شده توسط کامپیوتر خانگی و نمی تونم تو لب تاب ببینم
یعنی برا دیدن ازم پسورد می خواد
ممنون میشم راهنماییم کنید

سجاد سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:06 ق.ظ

با سلام در ویندوز 7 مراحل زیر را انجام بدید تا شبکه ویندوز Xp را ببینید اول وارد run بشید
Run: secpol.msc

Go to: Local Policies > Security Options

Find "Network Security: LAN Manager authentication level"

Change Setting from to "use NTLMv2 session security if negotiated"

برند سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:16 ب.ظ Http://tasmiman.com

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد