شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

Active Directory Administration Center

در این مطلب قصد داریم نگاهی بر ابزار جدی Active Directory Administration Center داشته باشیم. این ابزار جدید با Windows Server 2008 R2 وارد شده و جایگزین مناسبی برای کنسول قدیمی Active Directory Users and Computers به شمار می آید. در این پست بیشتر تلاش شده تا از تصاویر جهت تشریح استفاده شود همچنین از توضیح مفاهیم در این پست صرف نظر شده است و صرفا در خصوص ابزار توضیح داده شده است.

 

 

انتظار یک معجزه را از این ابزار نداشته باشید. فقط کمی دسترسی ها ساده تر و سریع تر شده است. اما ویژگی اصلی آن زمانی به چشم می آید که قصد داشته باشید چندین دامین مختلف را که با لینک های نه چندان پر سرعت به هم متصل هستند از راه دور مدیریت کنید. جهت نصب ابزار به موارد زیر توجه داشته باشید.

این ابزار فقط روی Windows Server 2008 R2  و یا Windows 7 به بعد قابل نصب است.

از این ابزار فقط برای مدیریت نسخ Standard, Enterprise, Data Center می توان استفاده کرد و قابل استفاده برای نسخ Server Core و itanium-Based نیست.

برای نصب ابزار در ویندوز ۷ لازم است Remote Server Administration Tools یا به اختصار  RSAT را نصب کنید و این ابزار جزء Component های آن می باشد

برای نصب در ویندوز سرور ۲۰۰۸ انتشار دوم لازم است از طریق Server Manager رول AD DS را نصب کنید. لازم به DC شدن نیست.

شروع به کار

زمانی که برای اولین بار ابزار را باز می کنید، باید تصویری مشابه زیر ببینید


در این GUI استفاده از query ها بسیار آسان تر شده و همه چیز ساده تر در دسترس قرار می گیرند. یافتن اشیاء به صورت نمایش دایرکتوری گونه که به آن ها عادت داریم شاید راه مناسبی باشد. این گزینه همچنان در دسترس است اما بسیار سریع تر از قبل می توانید اشیاء را پیدا کنید.

 


برای گرفتن Query به سادگی کافی است فقط Add را بزنیم. به عنوان مثال در اینجا Users with a password expiring in a given number of days اعمال شده است.


نحوه نمایش اکانت کاربران نیز بسیار بهتر شده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد