شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

اضافه کردن رکورد به Zone

بعد از اینکه یک Zone را درست کردید ، معمولا باید رکوردهایی را در آن ایجاد کنید . که رکوردها را باید طبق مراحل پایین ایجاد کنید:
  • A Record یا Host که از آن برای تبدیل نام به IP استفاده می شود.
  • CName Record یا Alias که از آن برای ایجاد یک نام دیگر برای Object استفاده می شود.
  • MX Record یا Mail exchanger که رکوردی است که برای Exchange کردن و mail کردن نیز به کار می رود.
  • PTR Record یا Pointer که از آن برای تبدیل IP به نام استفاده می شود.
  • SRV Record یا Service Location که رکوردی است که با استفاده از لیستی از تمامی کامپیوتر ها و نوع عملیات آنها ، هنگام درخواست یک سرویس ، ما را به سرویس دهنده مربوطه که روی هر کامپیوتری که هست ، هدایت می کند.
  
 

برای اضافه کردن رکورد با استفاده از رابط کاربری باید مراحل زیر را انجام داد :


1.کنسـول DNS Manager را باز کنید.

2.درون کنسول DNS روی یک Zone مناسب ، راست کلیک کنید و گزینه Other New Records را انتخاب کنید.
Image


3.از قسمت Select a resource record type رکوردی را که به آن احتیاج دارید ، انتخاب کنید.
Image


4.بعد از انتخاب یک رکورد ، روی Create Record کلیک کنید.
Image


5.درون منوی New Resource Record ، اطلاعات مربوط به رکوردتان را بنویسید.
Image


6.بعد از اینکه تمامی اطلاعات مربوط به رکوردتان را وارد کردید ، روی OK کلیک کنید تا رکوردتان ایجاد شود.

نویسنده : رضا صادقی جم              منبع: انجمن حرفه ای های فناوری اطلاعات ایران

نظرات 2 + ارسال نظر
خرید اینترنتی شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

رها سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:29 ق.ظ http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد