شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

شبکه و سرویس های آن

مباحث شبکه , آموزش شبکه , شبکه , network

Group Policy ( بخش اول )

مقدمه و معرفی Group Policy

Group Policy  مجموعه ای از تنظیمات پیکره بندی مرتبط با User و یا Computer  می باشد  که تعریف نحوه عملکرد برنامه ها , منابع شبکه و سیستم عامل درارتباط با User و یا Computer است . Group Policy می تواند بر روی Site  , Domain و Organizational Unit  اعمال شود . البته موارد مذکور جزو تعاریف محیط Active Directory هستند که در این مقاله بررسی نخواهند شد . در نهایت تنظیمات اعمال شده بر موارد فوق روی User ها و یا Computer ها تاثیر می گذارند .

در همین رابطه تعریف دیگری نیز وجود دارد که تفاوت بین Group Plicy های اعمال شده را نشان می دهد :

Local GPO  : تنظیمات اعمال شده بر روی User/Computer در حالت Local است . این تنظیمات  بایستی روی کامپیوتر توسط کاربر یا Administrator ایجاد شود و نهایتا بر روی همان کامپیوتر پیاده می شود .

 Non-Local GPO  : در مقابل تعریف فوق حالتی وجود دارد که در محیط شبکه ( بطور خاص محیط   Active Directory ) توسط ناظر شبکه تنظیماتی ایجاد می شود که در هنگام  ورود کاربران به شبکه این تنظیمات بر روی User و یا Computer آنها اعمال می شود .

این تنظیمات توسط یک شخص ( ناظر شبکه ) صورت گرفته و بطور کلی بر تمام کاربرانی که وارد محیط شبکه می شوند اعمال خواهد شد .

همانطور هم که قبلا اشاره کردیم Group Policy های تنظیم شده در این مرحله بایستی به یکی از موارد Site  یا Domain و یا OU متصل شوند .

نکته : دقت کنید که تنظیمات Group Policy تنها بر روی سیستم عامل های Windows XP Professional – Windows 2000 و Windows Server 2003 اعمال می شوند و بر روی ویندوز های قدیمی نظیر خانواده 9X و یا Millennium پیاده سازی نخواهند شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد